Kwaliteitszorg
Voor een optimaal onderwijsaanbod op onze montessorischool werken we met ons team continu aan kwaliteitsverbetering. Maar wat is kwaliteit? Is een school goed als de leerlingen hoog scoren bij de Cito doorstoomtoets? Een toets die alleen de prestaties voor rekenen, taal en wereldoriëntatie meet? Wij denken dat kinderen veel meer leren op school dan uitsluitend rekenen en taal. Naast deze echte leervakken vinden we ook sociale vaardigheden, spel en expressie van groot belang.
Genormeerde toetsen
Met kwalitatief hoogwaardig onderwijs halen wij het beste uit uw kind. Wij gebruiken genormeerde toetsen en houden de vorderingen van uw kind nauwgezet bij. Door kinderen meer met zichzelf te meten dan onderling te vergelijken, blijven wij positief over zwakke kinderen die zich goed ontwikkelen en waakzaam over goede leerlingen, zodat zij op hun niveau blijven presteren.
Integrale kwaliteitszorg
Onze integrale kwaliteitszorg geven we vorm met het instrument WMK-MO: Werken Met Kwaliteit in het Montessori Onderwijs. In een cyclus van vier jaar worden alle beleidsterreinen systematisch beoordeeld. Hierbij betrekken we ouders, kinderen en het team. Jaarlijks evalueren we ons onderwijs en samen met het bestuur, de medezeggenschapsraad en het team bepalen we de aandachtspunten voor de komende jaren. Zo blijven we de kwaliteit van ons onderwijs constant verbeteren.
Kwaliteitskaarten
Voor (bijna) elk beleidsterrein op school hebben we een kwaliteitskaart. Aan zo’n kaart kunt u aflezen waar onze school voor staat en waarop u kunt rekenen. Zo zijn er kwaliteitskaarten voor het pedagogisch handelen, de sociaal-emotionele ontwikkeling, een actieve en zelfstandige rol van leerlingen en het schoolconcept.